Müşteri Ağ Yönetimi Nedir?



Müşteri ağ yönetimi (CNM), şirket ağlarına müşteri erişimini kontrol etme ve sürdürme sürecini tanımlamak için kullanılan bir terimdir. Bir şirket tarafından üretilen çoğu ağ, müşterilere geniş bir yelpazede görevler gerçekleştirmede veya çeşitli hizmetlere erişmede çiftçi destek kredisiyardımcı olmak için özel olarak üretilmiştir. Ağa erişim genellikle hem yönetim bilgilerini almayı hem de ağı kişiselleştirmek için kişiselleştirmeyi içerir. Bu şekilde, erişimi etkin bir şekilde yönetmek, ağ bütünlüğünü korumak, ağı istenmeyen izinsiz girişlerden korumak veya hassas verilerin yanlışlıkla dağıtılmasını ve müşteri erişim ayrıcalıklarının doğru karışımını sağlamanın merkezinde yer almaktadır. Süreç, bir CNM stratejisinin uygulanmasına yardımcı olmak için çok çeşitli araçların, arayüzlerin ve dağıtım modellerinin potansiyel kullanımını içerir.
Müşteri ağ yönetiminin en önemli örneği, otomatik vezne makinesine (ATM) erişimdir. Bireyler, nakit almak, hesap bakiyelerini kontrol etmek, fon transfer etmek ve bankacılık ihtiyaçları ile ilgili çeşitli hizmetleri kullanmak için günlük olarak ATM ağları ile etkileşime girer. ATM ağlarının yöneticileri, diğer müşteriler için tutulan bilgilerden ziyade, müşterilerin sadece kendi hesap bilgilerine erişmelerini sağlamak için bu tür erişim için kesin politikalar oluşturmalıdır. Ek olarak, ağ yöneticilerinin erişim ayrıcalıklarının etkin bir şekilde verilmesini sağlamak için politikalara güvenlik önlemleri oluşturmaları gerekecektir. Bu, müşterilerin bankacılık hedeflerini etkin bir şekilde gerçekleştirmek için ağdan neye ihtiyacı olduğunu anlamalarını içerir.
Araştırma ve geri bildirim, müşteri ağ yönetiminin önemli bir parçasıdır. Ağ yöneticileri, bu bilgileri etkili bir şekilde iletmek için yönetim prosedürlerine erişmek ve bunları kurmak için müşterilerin ihtiyaç duyacağı bilgileri anlamalıdır. Bunun genellikle yapılmasının iki yolu vardır: Müşterilerden doğrudan geri bildirim almak ve müşterileri ağ ile etkileşime girdiklerinde aktif olarak gözlemlemek. Böylelikle, CNM, müşteri ihtiyaçlarını yansıtacak şekilde sürekli değişirken, ağın geçerliliğini ve güvenliğini garanti etmektedir. Ayrıca, ağın iki tarafı vardır: kredi kartı başvurusu kredi notunu etkiler mimüşteri tarafı ve iç taraf.
İyi müşteri ağı yöneticileri, her birinin gereksinimlerini dengelemek için politikalar ve prosedürler oluştururken, herhangi bir zamanda, aynı anda hem de aynı anda ihtiyaçlarını tanıyabilir. Bu süreci hızlandırmak için çalışan ağ yöneticileri, müşteri ağ yönetimini kolaylaştırmak için çok çeşitli araçlar kullanacaktır. Bu tür araçlar genellikle izleme araçları, tasarım araçları, güvenlik araçları, kimlik doğrulama araçları ve destek araçlarını içerir. Her bir müşteri ağ yönetim aracı, yöneticilere çok çeşitli CNM endişeleri hakkında bilgi sağlar. Bu endişeler arasında ağ kullanılabilirliği, ekipmanın yeterli çalışması, müşteri etkileşimi ve erişim ve sistem güvenliği bulunmaktadır.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir HTML Ağacı Nedir?

Makine Kodu nedir?

SATA 6Gb / s nedir?