OpenGL® Kamera Nedir?



"OpenGL® kamera", Open Graphics Library® (OpenGL®) sahnesinde bir izleyicinin sanal konumuna verilen addır. Görüntüleyicinin sahne içindeki konumu ve ardından izleyicinin baktığı yer veya yön ile tanımlanır. Fotoğraf makinesinin bir OpenGL® sahnesindeki konumu, bir sahnenin hangi kısmının görüntü aygıtına ve hangi açıya dönüştürüleceğini kredi notum düşük nasıl kredi çekerimbelirler. Bir OpenGL® kamerayı tanımlamak için iki matris kullanılır: modelin matrisini ve kameranın konumunu ve hangi nesnenin arandığını açıklayan projeksiyon matrisi sırasıyla oluşturulur. Bir kamera bir sahnede farklı alanları göstermek veya hareketleri simüle etmek için hareket ettirilebilir, ancak birçok durumda nesneleri kamera yerine bir sahnede hareket ettirmek daha kolay veya daha etkilidir.
OpenGL® öğrenirken, bazı programcılar OpenGL® kameranın nispeten soyut özelliklerini anlamakta zorlanırlar. Bu büyük ölçüde, bazı dönüşümler ve diğer işlevler standart bir OpenGL® nesnesinde olduğu gibi bir kamerada aynı şekilde çalışmadığı için. Buna ek olarak, bir OpenGL® kamera ile karmaşık işlemler genellikle matris matematiği ve OpenGL® dönüşüm boru hattının anlaşılmasını gerektirir. OpenGL® kütüphanelerini desteklemede bazı kolaylık fonksiyonları vardır, ancak daha etkileşimli uygulamalarda sadece destek araçlarına güvenmek zor olabilir.
OpenGL® kameranın konumu model görünümü matrisi kullanılarak tanımlanır. Kamera bir sahnenin herhangi bir yerine konumlandırılabilir ve herhangi bir eksen boyunca çevrilebilir veya çevrilebilir. Birçok uygulamada, özellikle sadece bir avuç nesne içeren uygulamalarda, bir sahnenin içindeki nesnelerin ters hareketlerini uygulamak, hareketin görünümünü vermek için daha kolay olabilir. Özünde, bu olayda tüm sahne bir statik kamera etrafında hareket eder. Daha büyük sahneler için, kamerayı serbestçe hareket ettirmek için boru gelir belgesiz kredi veren bankalarhattının ve matris matematiğinin karmaşıklığı ile başa çıkmak ve sahnenin durağan hale gelmesi daha kolay olabilir.
OpenGL® kameranın özellikleri, projeksiyon matrisi tarafından kontrol edilir. Kamera benzetimini kullanmak için, projeksiyon matrisi kullanılan mercek tipi olarak düşünülebilir. Projeksiyon matrisi, hiçbir perspektif ayarlaması olmayan ortografikprojeksiyonlar yapmak ve nesnelerin boyutunu belirlerken mesafeyi hesaba katan perspektif projeksiyonları yapmak için sıklıkla değiştirilir. Balık gözü lensi, odak uzunluğu veya farklı en boy oranları gibi diğer etkiler, projeksiyon matrisinin kullanımıyla ayarlanabilir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SATA 6Gb / s nedir?

Fansız bir ekran kartı nedir?

Birleşik kimlik nedir?