OpenGL® Kamera Nedir?
"OpenGL® kamera", Open Graphics Library® (OpenGL®)
sahnesinde bir izleyicinin sanal konumuna verilen addır. Görüntüleyicinin sahne
içindeki konumu ve ardından izleyicinin baktığı yer veya yön ile tanımlanır.
Fotoğraf makinesinin bir OpenGL® sahnesindeki konumu, bir sahnenin hangi
kısmının görüntü aygıtına ve hangi açıya dönüştürüleceğini kredi notum düşük nasıl kredi çekerimbelirler.
Bir OpenGL® kamerayı tanımlamak için iki matris kullanılır: modelin matrisini
ve kameranın konumunu ve hangi nesnenin arandığını açıklayan projeksiyon
matrisi sırasıyla oluşturulur. Bir kamera bir sahnede farklı alanları göstermek
veya hareketleri simüle etmek için hareket ettirilebilir, ancak birçok durumda
nesneleri kamera yerine bir sahnede hareket ettirmek daha kolay veya daha
etkilidir.
OpenGL® öğrenirken, bazı programcılar OpenGL® kameranın
nispeten soyut özelliklerini anlamakta zorlanırlar. Bu büyük ölçüde, bazı dönüşümler
ve diğer işlevler standart bir OpenGL® nesnesinde olduğu gibi bir kamerada aynı
şekilde çalışmadığı için. Buna ek olarak, bir OpenGL® kamera ile karmaşık
işlemler genellikle matris matematiği ve OpenGL® dönüşüm boru hattının
anlaşılmasını gerektirir. OpenGL® kütüphanelerini desteklemede bazı kolaylık
fonksiyonları vardır, ancak daha etkileşimli uygulamalarda sadece destek
araçlarına güvenmek zor olabilir.
OpenGL® kameranın konumu model görünümü matrisi kullanılarak
tanımlanır. Kamera bir sahnenin herhangi bir yerine konumlandırılabilir ve
herhangi bir eksen boyunca çevrilebilir veya çevrilebilir. Birçok uygulamada,
özellikle sadece bir avuç nesne içeren uygulamalarda, bir sahnenin içindeki
nesnelerin ters hareketlerini uygulamak, hareketin görünümünü vermek için daha
kolay olabilir. Özünde, bu olayda tüm sahne bir statik kamera etrafında hareket
eder. Daha büyük sahneler için, kamerayı serbestçe hareket ettirmek için boru gelir belgesiz kredi veren bankalarhattının ve matris matematiğinin karmaşıklığı ile başa
çıkmak ve sahnenin durağan hale gelmesi daha kolay olabilir.
OpenGL® kameranın özellikleri, projeksiyon matrisi
tarafından kontrol edilir. Kamera benzetimini kullanmak için, projeksiyon
matrisi kullanılan mercek tipi olarak düşünülebilir. Projeksiyon matrisi,
hiçbir perspektif ayarlaması olmayan ortografikprojeksiyonlar yapmak ve
nesnelerin boyutunu belirlerken mesafeyi hesaba katan perspektif
projeksiyonları yapmak için sıklıkla değiştirilir. Balık gözü lensi, odak
uzunluğu veya farklı en boy oranları gibi diğer etkiler, projeksiyon matrisinin
kullanımıyla ayarlanabilir.
Yorumlar
Yorum Gönder