Politika'daSwiftboating nedir?



Swiftboating, özellikle birine karşı özellikle kısır ve kamu smear kampanyasına başvurmak için kullanılan argo terimidir . Terim, 2004 yılında, Gerçekler için Swift BoatVeterans adlı bir örgütün Başkan adayı John Kerry’nin Vietnam’daki askerlik hizmetini yalanlamakla suçladığı bir dönemdi. 2005 yılına gelindiğinde, gazete köşe yazarları, belirgin smearfaizsiz kredi veren bankalarkampanyalarını tanımlamak için “hızlı gezme” kullanıyorlardı. Bu argo terimi, John Kerry de dahil olmak üzere bir dizi insanın, smear kampanyaları ile bağlantılı Vietnam savaşının ünlü Swift Boats'ını görmekten hayal kırıklığına uğradıklarına işaret eden birtakım tartışmalara yol açtı .
Bu terim genellikle, ad hominem saldırıları ve bazı kişilerin kemerin altında olduğunu düşündüğü diğer taktiklerle işaretlenen kampanyaları tanımlamak için kullanılır. Bu tür taktikler, olumsuz kampanyayı yürüten kuruluşun noktasını nadiren kanıtlamaktadır, ancak bazen temel inanç ve değerlere hitap ettikleri için çok etkili olabilirler. Birçok süratli seferberlik kampanyaları da, tamamen etik olmayan, yetersiz anlaşmalar ve bilgi toplama teknikleriyle belirgindir.
Bazı insanlar bu terimi özellikle John Kerry'ye karşı yapılan orijinal hızlı kampanyayı yansıtarak askeri hizmet bağlamında kullanıyorlar. Diğerleri ise daha genel olarak, çok kamusal ve bazen de çok çirkin olan halkla ilişkiler kampanyalarına vurgu yaparak kullanırlar . Bu tür kampanyalar, politikacılara sevmedikleri kamuya ait rakamları yaymaya çalışan özel gruplardan, rakipleri azaltmak için genellikle saldırgan taktikler kullanan herhangi bir kişi tarafından yönetilebilir.
İnternet üzerinden hızlı bir şekilde dolaşmak, bilginin insanlara çok çeşitli yerlerde hızlı bir şekilde dağıtılmasına olanak tanıyor. Kampanyacılar çoğu zaman insanların internette yayınlanmış materyalleri yalan ve yanlış bilgilendirme yapmak için sık sık kabul ettikleri gerçeğinden faydalanırlar ve çoğu iyi hazırlanmış yalanların aylar veya yıllarca sürdürebilirler.
Swiftboating, sosyal olarak öne çıkan insanlarla sınırlı değildir. Haberlerde hemen hemen herkes, yalnızca kısa bir süre görünseler bile hedeflenebilir. Örneğin, 2007 yılında, GraemeFrost adlı bir çocuk Amerika Birleşik Devletleri Başkanı George Bush'a iyi bir şekilde duyurulmuş bir çağrı yapmış ve çocuklara sağlık hizmetlerinin kapsamını genişletmek için bir kredisiz borç paratasarıyı veto etmemesini ve kendi tarihini neden bir örnek olarak kullanmasını istememiştir. fatura önemliydi. Saatler içinde, Sleuth'larFrost ve ailesi hakkında bilgi edinmiş, evlerinin maliyeti ve çocukların özel okullara gitmesi hakkında bilgi vermişti. Frost'un güvenilirliğini zayıflatmak için tasarlanan bu hızlı kampanyası sonucunda, aile e-posta ve telefon görüşmeleriyle dağıtıldı. Çünkü aile saldırıdan tamamen hazırlıksızdı.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SATA 6Gb / s nedir?

Fansız bir ekran kartı nedir?

Birleşik kimlik nedir?