Politika'daSwiftboating nedir?
Swiftboating, özellikle birine karşı özellikle kısır ve kamu
smear kampanyasına başvurmak için kullanılan argo terimidir . Terim, 2004
yılında, Gerçekler için Swift BoatVeterans adlı bir örgütün Başkan adayı John
Kerry’nin Vietnam’daki askerlik hizmetini yalanlamakla suçladığı bir dönemdi.
2005 yılına gelindiğinde, gazete köşe yazarları, belirgin smearfaizsiz kredi veren bankalarkampanyalarını
tanımlamak için “hızlı gezme” kullanıyorlardı. Bu argo terimi, John Kerry de
dahil olmak üzere bir dizi insanın, smear kampanyaları ile bağlantılı Vietnam
savaşının ünlü Swift Boats'ını görmekten hayal kırıklığına uğradıklarına işaret
eden birtakım tartışmalara yol açtı .
Bu terim genellikle, ad hominem saldırıları ve bazı
kişilerin kemerin altında olduğunu düşündüğü diğer taktiklerle işaretlenen
kampanyaları tanımlamak için kullanılır. Bu tür taktikler, olumsuz kampanyayı
yürüten kuruluşun noktasını nadiren kanıtlamaktadır, ancak bazen temel inanç ve
değerlere hitap ettikleri için çok etkili olabilirler. Birçok süratli
seferberlik kampanyaları da, tamamen etik olmayan, yetersiz anlaşmalar ve bilgi
toplama teknikleriyle belirgindir.
Bazı insanlar bu terimi özellikle John Kerry'ye karşı
yapılan orijinal hızlı kampanyayı yansıtarak askeri hizmet bağlamında
kullanıyorlar. Diğerleri ise daha genel olarak, çok kamusal ve bazen de çok
çirkin olan halkla ilişkiler kampanyalarına vurgu yaparak kullanırlar . Bu tür
kampanyalar, politikacılara sevmedikleri kamuya ait rakamları yaymaya çalışan
özel gruplardan, rakipleri azaltmak için genellikle saldırgan taktikler
kullanan herhangi bir kişi tarafından yönetilebilir.
İnternet üzerinden hızlı bir şekilde dolaşmak, bilginin
insanlara çok çeşitli yerlerde hızlı bir şekilde dağıtılmasına olanak tanıyor.
Kampanyacılar çoğu zaman insanların internette yayınlanmış materyalleri yalan
ve yanlış bilgilendirme yapmak için sık sık kabul ettikleri gerçeğinden
faydalanırlar ve çoğu iyi hazırlanmış yalanların aylar veya yıllarca
sürdürebilirler.
Swiftboating, sosyal olarak öne çıkan insanlarla sınırlı
değildir. Haberlerde hemen hemen herkes, yalnızca kısa bir süre görünseler bile
hedeflenebilir. Örneğin, 2007 yılında, GraemeFrost adlı bir çocuk Amerika
Birleşik Devletleri Başkanı George Bush'a iyi bir şekilde duyurulmuş bir çağrı
yapmış ve çocuklara sağlık hizmetlerinin kapsamını genişletmek için bir kredisiz borç paratasarıyı veto etmemesini
ve kendi tarihini neden bir örnek olarak kullanmasını istememiştir. fatura
önemliydi. Saatler içinde, Sleuth'larFrost ve ailesi hakkında bilgi edinmiş,
evlerinin maliyeti ve çocukların özel okullara gitmesi hakkında bilgi vermişti.
Frost'un güvenilirliğini zayıflatmak için tasarlanan bu hızlı kampanyası
sonucunda, aile e-posta ve telefon görüşmeleriyle dağıtıldı. Çünkü aile
saldırıdan tamamen hazırlıksızdı.
Yorumlar
Yorum Gönder