Sanal Dünya Nedir?
Sanal bir dünya, bilgisayar grafikleri hayal etme (CGI) ve
diğer oluşturma yazılımı ile oluşturulan animasyonlu üç boyutlu bir dünyadır .
Böyle bir dünyanın ayırt edici özelliklerinden biri, bir kullanıcının bir
avatar ya da kullanıcıyı temsil eden bilgisayarlı bir karakter ile çevrede
etkileşimde bulunabilmesidir. Avatar, kullanıcı tarafından faizsiz kredi veren bankalaryayınlanan
fare hareketleri ve tuş vuruşlarıyla dünyadaki nesneleri manipüle eder ve
etkileşime girer. Basit olarak, avatar uzaktan kumandalı bir karakter veya
proxy'dir.
Grafiklere ek olarak, sanal bir dünya aynı zamanda ses
efektleri de sağlar ve sanal ortamda yayın yapan müzik, radyo veya betiklerin
listelenmesi için ses akışı sağlayabilir. Çok oyunculu oyunlarda ve ortamlarda,
sohbet ve anlık mesajlaşma, avatarların dünyadaki birbirleriyle iletişim
kurmasını sağlar.
Sanal dünyaların iki temel türü vardır: Oyun için
yaratılanlar ve sanal topluluklar olarak kendi iyilikleri için yaratılanlar.
Her ne kadar bir çok benzerliği render etme yeteneği açısından paylaşsalar da,
iki ayrı amaç için yaratılmışlardır. Oyun dünyaları, kahramanın yenmesi gereken
antagonistler tarafından işgal edilir ve kullanıcının oyunu ele geçirmek için
elde etmesi için yerleşik bir amaç sağlar. Öte yandan sanal topluluklar,
kullanıcının ne yapmak istediğine karar verdiği yerlerdir. Avatarın bu
dünyadaki rolü, kullanıcı istediği kadar pasif veya aktif ve yaratıcı olabilir.
Oyun dünyası veya sanal topluluk , oyunların sanal dünyalara
giden yolu açtığından kuşku yoktur. 1992'de piyasaya sürülen Wolfenstein3D ,
ilk kişisel üç boyutlu deneyimi sunan ilk oyun oldu. Bu, Doom (1993) ve Quake
(1996) gibi daha sonraki oyunlarda yaratılan daha karmaşık dünyalara bir adım
attı .
Bu ilk forajlarda sanal bir ortamda, kullanıcının bakış
açısı, avatarın sadece ekranın ön tarafına uzanan silahın ucunu görmesiydi.
Bazı durumlarda avatarın yüzü, kullanıcının eylemlerine bağlı olarak ifadeleri
değiştiren bir araç çubuğunda yarı hareketli bir kupa çekimiydi . Bazı birinci
şahıs nişancı oyunları bu tarzı takip etmeye devam ediyor.
Sanal toplulukların avatarları tamamen kişiselleştirilebilen
karakterlerle tam olarak oluşturulur. Avatarlar, sallanan ağaçların
ormanlarından sörf ve su altı deniz yaşamına kadar uzanan zengin ortamlarda
koşar, koşar veya uçar. Evler, iş yerleri, kulüpler, sanat galerileri ve
alışveriş merkezleri sanal dünyada yaratılmış, etkileşim halindeki avatarlar
tarafından keşfedilmiş ve araştırılmıştır. Bazı dünyalar gerçek dünyaca ünlü
şehirlerin bölümlerini çoğaltırken, diğer sanal manzaralar sakinlerin su basan
şelaleler, neon ağlayan söğüt bahçeleri, kredisiz
borç paramermer şatolar ve dönen sanat
plazasıyla tuhaf yüzen tapınaklar inşa etmek için yaratıcı lisans almalarına
izin veriyor. Sanal dünya aynı zamanda etkileşimli sınıflar, danslar, kulüp
üyelikleri ve başka herhangi bir sayıda etkinlik sunabilir.
Multibillion dolar oyun endüstrisi iyi kurulurken, Second
Life gibi sanal dünya toplulukları yeni başlıyor, karşılaştırmalı olarak
konuşuyor. Second Life'ın kurucu şirketi olan LindenInc., 2005 yılında 64
milyon ABD Doları tutarında bir kazanç elde etti - temel bir hesap göz önüne
alındığında oldukça etkileyici. Hardcore oyuncuları, hazır bir amaca sahip
olmayan bir dünyada yaşamak için biraz garip gelse de - daha az beynini yiyen
bir goblin peşinde koşarak - farklı bir tarikat sanal dünyayı tuhaf bir şekilde
zorlayıcı ve bağımlılık yaratan bir yer olarak görüyor. keşfetmek ve takılmak.
Zaman içinde, bu tür topluluklar interaktif alışveriş, müşteri desteği, eğitim
ve vekil katılımı alarak gerçek dünyadaki mal ve hizmetleri bile
içerebilmektedir. yönlerde az sayıda düşünülmüş.
Yorumlar
Yorum Gönder