Sanal Dünya Nedir?



Sanal bir dünya, bilgisayar grafikleri hayal etme (CGI) ve diğer oluşturma yazılımı ile oluşturulan animasyonlu üç boyutlu bir dünyadır . Böyle bir dünyanın ayırt edici özelliklerinden biri, bir kullanıcının bir avatar ya da kullanıcıyı temsil eden bilgisayarlı bir karakter ile çevrede etkileşimde bulunabilmesidir. Avatar, kullanıcı tarafından faizsiz kredi veren bankalaryayınlanan fare hareketleri ve tuş vuruşlarıyla dünyadaki nesneleri manipüle eder ve etkileşime girer. Basit olarak, avatar uzaktan kumandalı bir karakter veya proxy'dir.
Grafiklere ek olarak, sanal bir dünya aynı zamanda ses efektleri de sağlar ve sanal ortamda yayın yapan müzik, radyo veya betiklerin listelenmesi için ses akışı sağlayabilir. Çok oyunculu oyunlarda ve ortamlarda, sohbet ve anlık mesajlaşma, avatarların dünyadaki birbirleriyle iletişim kurmasını sağlar.
Sanal dünyaların iki temel türü vardır: Oyun için yaratılanlar ve sanal topluluklar olarak kendi iyilikleri için yaratılanlar. Her ne kadar bir çok benzerliği render etme yeteneği açısından paylaşsalar da, iki ayrı amaç için yaratılmışlardır. Oyun dünyaları, kahramanın yenmesi gereken antagonistler tarafından işgal edilir ve kullanıcının oyunu ele geçirmek için elde etmesi için yerleşik bir amaç sağlar. Öte yandan sanal topluluklar, kullanıcının ne yapmak istediğine karar verdiği yerlerdir. Avatarın bu dünyadaki rolü, kullanıcı istediği kadar pasif veya aktif ve yaratıcı olabilir.
Oyun dünyası veya sanal topluluk , oyunların sanal dünyalara giden yolu açtığından kuşku yoktur. 1992'de piyasaya sürülen Wolfenstein3D , ilk kişisel üç boyutlu deneyimi sunan ilk oyun oldu. Bu, Doom (1993) ve Quake (1996) gibi daha sonraki oyunlarda yaratılan daha karmaşık dünyalara bir adım attı .
Bu ilk forajlarda sanal bir ortamda, kullanıcının bakış açısı, avatarın sadece ekranın ön tarafına uzanan silahın ucunu görmesiydi. Bazı durumlarda avatarın yüzü, kullanıcının eylemlerine bağlı olarak ifadeleri değiştiren bir araç çubuğunda yarı hareketli bir kupa çekimiydi . Bazı birinci şahıs nişancı oyunları bu tarzı takip etmeye devam ediyor.
Sanal toplulukların avatarları tamamen kişiselleştirilebilen karakterlerle tam olarak oluşturulur. Avatarlar, sallanan ağaçların ormanlarından sörf ve su altı deniz yaşamına kadar uzanan zengin ortamlarda koşar, koşar veya uçar. Evler, iş yerleri, kulüpler, sanat galerileri ve alışveriş merkezleri sanal dünyada yaratılmış, etkileşim halindeki avatarlar tarafından keşfedilmiş ve araştırılmıştır. Bazı dünyalar gerçek dünyaca ünlü şehirlerin bölümlerini çoğaltırken, diğer sanal manzaralar sakinlerin su basan şelaleler, neon ağlayan söğüt bahçeleri, kredisiz borç paramermer şatolar ve dönen sanat plazasıyla tuhaf yüzen tapınaklar inşa etmek için yaratıcı lisans almalarına izin veriyor. Sanal dünya aynı zamanda etkileşimli sınıflar, danslar, kulüp üyelikleri ve başka herhangi bir sayıda etkinlik sunabilir.
Multibillion dolar oyun endüstrisi iyi kurulurken, Second Life gibi sanal dünya toplulukları yeni başlıyor, karşılaştırmalı olarak konuşuyor. Second Life'ın kurucu şirketi olan LindenInc., 2005 yılında 64 milyon ABD Doları tutarında bir kazanç elde etti - temel bir hesap göz önüne alındığında oldukça etkileyici. Hardcore oyuncuları, hazır bir amaca sahip olmayan bir dünyada yaşamak için biraz garip gelse de - daha az beynini yiyen bir goblin peşinde koşarak - farklı bir tarikat sanal dünyayı tuhaf bir şekilde zorlayıcı ve bağımlılık yaratan bir yer olarak görüyor. keşfetmek ve takılmak. Zaman içinde, bu tür topluluklar interaktif alışveriş, müşteri desteği, eğitim ve vekil katılımı alarak gerçek dünyadaki mal ve hizmetleri bile içerebilmektedir. yönlerde az sayıda düşünülmüş.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Bir HTML Ağacı Nedir?

Makine Kodu nedir?

SATA 6Gb / s nedir?