OpenGL® Derinliği için En İyi İpuçları Nelerdir?



OpenGL® derinlik tamponu, üç boyutlu (3D) bir grafik programcısında bulunan daha yanlış anlaşılan, karmaşık ve sonuçta faydalı araçlardan biridir . Tamponun optimize edilebilmesinin birkaç yolu vardır, böylece bir programın kare hızı, yakın ve uzak kırpma düzlemlerini düzgün bir şekilde ayarlayarak arttırılabilir. Diğer ipuçları, render'ler arasındaki tamponun temizlenmesi ve nesneleri birbirine çok yakın yerleştirerek derinliğin bir sorun olmasına neden olabilecek sahne kompozisyonlarından kaçınmayı içerir. OpenGL® derinlik tamponu kredi notum düşük nasıl kredi çekerimkullanılarak bazı iki boyutlu (2D) grafik püf noktaları kolayca ve verimli bir şekilde gerçekleştirilebilir. Kullanılmakta olan grafik kartı bazen derinlikle ilgili bir sorun olabilir, bu nedenle doğru ayarın kullanılması hızın artırılmasına ve gereksiz işlem döngülerinin azaltılmasına yardımcı olabilir.
Geleneksel olarak Kartezyen derinlik düzlemini işaretleyen harfin ardından Z tamponu olarak da adlandırılan OpenGL® derinlik tamponunun performansını etkileyebilecek ilk sorunlardan biri, yakın ve uzak kırpma düzlemlerinin yerleştirilmesidir. Bu düzlemler, bir sahnede neyin yapılması ve yapılmaması gerektiği sınırlarını tanımlar ve değerleri, kırpma işleminin sırasıyla başlaması ve sonlanması gereken görüntüleyiciden uzaklığı gösterir. Sezgisel bir düşünce, izleyicinin sıfır noktasına yakın bir düzleme ayarlandığı noktada renderlemeye başlamak olabilir, ancak bu aslında doğru değildir. Aslında OpenGL®, yakın düzlemin sıfıra ayarlanmasına izin vermez. Yakın düzlemin değeri çok küçükse, örneğin bir kesirse, render oluşturucu hiç bir şey göstermeyebilir veya derinlik arabelleğini doğru bir şekilde sıralayamaz.
Bunun nedeni, bir nesnenin izleyiciye ne kadar yakın olduğudur, daha doğru bir şekilde OpenGL® nesnenin konumunu hesaplar. İzleyiciye olan mesafe sıfıra yaklaştıkça, hesaplanan doğruluk katlanarak artar. Bu, oluşturma zamanını yavaşlatır ve hesaplanan doğruluk düzeyinin nadiren gerek duyulmasından başka, tekil grafik resimlere ve diğer sorunlara yol açabilir.
2D grafikler oluştururken, OpenGL® derinlik tamponu bazı işlemleri kolaylaştırır. Bir kompozisyonda fayans olarak kullanılmakta olan dortları dengelemek için derinlik tamponunu kullanmak, döşemeli bir sahnenin elemanlarının, aynı düzlemde birbiri üzerine binen iki çokgen tarafından oluşturulan görüntüde garip etkiler yaratmadan, düzgün bir şekilde hareket etmesine yardımcı olabilir. Benzer şekilde, hazırlanan elemanlar görüş alanının dışına ya da uzak kırpma düzleminin arkasına gizlenebilmeleri için, sahneye hızlı bir şekilde getirilebilmeleri, hatta özel bir soluk verme ya da etkisizleştirme sağlamak için gelir belgesiz kredi veren bankalardönüşümler ve dönmelerden faydalanabilmeleri de mümkündür.
Son olarak, OpenGL® derinlik tamponu arabellek için farklı donanım boyutlarını desteklerken, 16 bitlik sürümü kullanmak en iyisidir. Bunun nedeni, çoğu sahnede, 32 bitlik bir arabellek kullanılması oluşturma süresini yavaşlatabilir. Ayrıca, tüm grafik kartları 32 bit derinlikli tamponları desteklemez, bu nedenle en düşük ortak paydaya düşmek, daha fazla insanın 3D programını yazılırken çalıştırabileceği anlamına gelir.

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

SATA 6Gb / s nedir?

Fansız bir ekran kartı nedir?

Birleşik kimlik nedir?